Nu sker det snart – Danmark rundt

Der er kun 12 dage til, det er ikke lang tid. Jeg har, lige som med turen over Østersøen ventet i lang tid, faktisk i 2 år. Jeg er ikke vant til så lang tids planlægning og forberedelse, maks. 6 måneder frem i tiden er nogenlunde normalt, så dette har virkelig testet mig og nok en meget sund øvelse.

Det meste er erhvervet, mangler frysetørret mad.

Jeg har besluttet, at jeg ikke skal have meget med, i hvert fald ikke dåsemad og øl, ikke før jeg er ude af vadehavet, for hvis jeg skal trække kajakken, så skal den veje så lidt, som overhovedet mulig. Min kajak vejer i sig selv 27-28 kg., den er dermed tung som udgangspunkt og med et par og 30 kilo oppakning, så skal der noget til at trækken den henover en sandbanke. Det vil jeg selvfølgelig gøre alt for at undgå, men lad os se hvordan det går.

Thomas S. Nielsen kører mig til Vidå slusen, det er sødt af ham. Min kone Charlotte har været suveræn ifm. dette. Hun sender mig afsted 6 dage, før jeg selv havde planlagt det, for hun har gennemskuet, at jeg alligevel ikke vil være nærværende. Hun har stået model til at jeg har brugt 2 sommerferie på denne tur, sidste år kuldsejlede jo. Så tak for det. Mine børn er nok også ved at være trætte af at høre på mig og min tur. Så dejligt at det nu er lige før det sker, tror ikke selv jeg kan forstå det.

Thomas vil være min wingmand i land, så jeg får info om vejr, vind, strøm, bølger m.m. fra ham + gode råd, så det vil da være med til at gøre turen god.

Jeg har tænkt mig at skrive dagbog her på siden, helst hver dag, hvis jeg kan få netforbindelse og skulle elektronikke svigte, så har jeg en bog med, som jeg kan skrive i, men så kommer dagbogen først ud efter turen.

Ikke mere i denne omgang, jeg har bakset 2 artikler sammen, noget jeg ikke har haft tid til i de sidste 2 måneder, nu skulle de skrives, inden den store tur går i gang.

 

Dette indlæg blev udgivet i DK Rundt, Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar